Vi använder cookies för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig.
Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder cookies. Vad är cookies?

Digitalen - vård där du är

Kontaktperson

,
Telefon:
E-post:

I Digitalen hjälper vi dig där du är. Det är enkelt, du sparar tid och får hjälp utan att vardagspusslet blir lidande. Du kan påbörja ditt besök när som helst under dygnets alla timmar. Du får hjälp när tjänsten är bemannad.

Digitalen i Norrbotten

Var du än bor i Norrbotten kan du ta kontakt med oss via Digitalen. Vissa hälsocentraler har egen bemanning. Där kan du logga in direkt till din hälsocentral.

Logga in på Digitalen  

Digitalen på din hälsocentral

Nedanstående hälsocentraler har egen bemanning för Digitalen och öppet vardagar 7.30-16.00. Här kan du komma i kontakt med din hälsocentral.

Logga in på Kalix hälsocentral 

Logga in på Pajala hälsocentral 

Logga in på Sandens hälsocentral 

Logga in på Örnäsets hälsocentral 

Så här går det till

1. Vad vill du ha hjälp med?

Först får du beskriva dina besvär, sedan kommer du få svara på några frågor. Det tar bara några minuter.

2. Vi kontaktar dig

Vid behov får du chatta med en sjuksköterska. Vi läser igenom dina svar och sedan skickar vi ett sms när det är din tur.

3. Chatta

I vårdchatten får du medicinsk bedömning, råd och hjälp av sjuksköterska, läkare eller vårdpersonal med kompetens inom psykisk hälsa. Flera besökare tas om hand samtidigt så det kan dröja mellan meddelanden.

4. Mer hjälp på din hälsocentral

Om du behöver ta prover eller en fysisk undersökning hjälper vi dig vidare till din hälsocentral. 

Du behöver mobilt BankID

Du behöver mobilt BankID, svenskt personnummer och en internetuppkopplad mobil, surfplatta eller dator. Du kan söka vård för dig själv eller för ditt barn från 6 månader till 18 år.

För att använda Digitalen behöver du webbläsaren Safari för iPhone och Chrome för Android eller dator. Uppdaterade versioner av webbläsare och operativsystem är att rekommendera.

Har du problem att använda tjänsten så kan du alltid ringa 1177 vårdguiden på telefon för sjukvårdsrådgivning. Vid livshotande tillstånd ring 112.

Gratis att chatta

Det är gratis att chatta med oss. Om du är i behov av ett besök på hälsocentralen eller videobesök hjälper vi dig vidare, då kostar det som ett vanligt patientbesök. Frikort gäller.

Öppettider

Du kan påbörja ditt besök när som helst under dygnets alla timmar. Tjänsten är bemannad vardagar 8.00-21.00 och helger 8.00-16.00 och vi svarar dig så snart vi kan under dessa tider.

Vid inloggning till till Digitalen direkt på din hälsocentral är tjänsten bemannad 8.00-16.00 vardagar.

Besök prioriteras efter hur allvarliga dina besvär bedöms vara och din köplats kan därför komma att ändras. Om du blir sämre medan du väntar så rekommenderar vi dig att ringa 1177 för sjukvårdsrådgivning. Vid livshotande tillstånd ring 112.

Mobilanpassad webb

Digitalen är mobilanpassad webb. Med mobilanpassad webb krävs ingen nedladdning och uppdatering, som det gör med appar. Spara länken till digitalen på hemskärmen så blir det i stort sett samma funktionalitet som en app.

Du kan också ladda ned appen för 1177 Vårdguiden och spara sidan för Digitalen på 1177.se som favorit i den.

Dina synpunkter är viktiga för oss

Har du synpunkter på din kontakt med oss i Digitalen, så vill vi gärna att du kontaktar oss så att vi kan ha med det i vårt fortsatta förbättringsarbete.

Klagomål och synpunkter på vården

 

30 juli 2021
Kommentera sidan

Kommentera innehållet på sidan

Här kan du skicka in synpunkter eller kommentera innehållet på den aktuella webbsidan.
Det du skriver här skickas till Region Norrbottens webbredaktion.

Om du behöver kontakta vården ska du inte använda detta formulär. Ange inte några personuppgifter här.

Kontakta istället din hälsocentral eller vårdenhet via telefon eller genom att logga in på 1177 Vårdguidens e-tjänster.

* = Obligatorisk uppgift

    • Bild för användarverifiering