Vi använder cookies för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig.
Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder cookies. Vad är cookies?

Norrbotten har mycket nöjda användare av 1177.se

Kontaktperson

,
Telefon:
E-post:

Vid en mätning som 1177 Vårdguiden genomfört bland besökare på 1177.se är användare i Norrbotten de mest nöjda i landet.

Under november 2016 till januari 2017 genomförde 1177 Vårdguiden en Nöjd kundmätning för 1177.se. Senast denna undersökning genomfördes var 2014.

1177 Vårdguiden startsida

1177 Vårdguiden

Resultatet för 1177.se visar återigen på mycket nöjda användare med ett Nöjd kundindexvärde (NKI) på 79, jämfört med 80 i förra mätningen 2014. Inget landsting eller region ligger lägre än 76 och Kronoberg, Örebro och Norrbotten uppvisar imponerande 82 i NKI.

Trovärdighet är den enskilda faktor som får högst betyg, 86. Hitta och jämför vård ligger på en lägre nivå, 71, men är den största positiva förändringen jämfört med föregående mätning.

Skillnaderna gentemot 2014 års mätning är dock relativt små, både på nationell och regional nivå.

Fakta om Nöjd kundindex

Statistiska centralbyrån (SCB) har skapat modellen som använts för att utvärdera 1177.se. SCB beskriver skalan på följande sätt: ett betygsindex under 40 kan klassas som "inte godkänt", medan gränsen för "nöjd" går vid 55 och ett betygsindex på 75 eller högre indikerar "mycket nöjd" användare.

Kontaktperson

Namn: Susanne Andersson
Titel: Utvecklingsledare invånartjänster
Telefonnummer: 0920-28 46 36

27 mars 2017
Kommentera sidan

Kommentera innehållet på sidan

Här kan du skicka in synpunkter eller kommentera innehållet på den aktuella webbsidan.
Det du skriver här skickas till Region Norrbottens webbredaktion.

Om du behöver kontakta vården ska du inte använda detta formulär. Ange inte några personuppgifter här.

Kontakta istället din hälsocentral eller vårdenhet via telefon eller genom att logga in på 1177 Vårdguidens e-tjänster.

* = Obligatorisk uppgift

    • Bild för användarverifiering