Vi använder cookies för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig.
Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder cookies. Vad är cookies?

Pressmeddelande

Nu går det att logga in i journalen

Kontaktperson

,
Telefon:
E-post:

  • Publicerad: 2020-08-07
  •  Källa: Region Norrbotten

Problemen med att logga in i journalen via 1177.se är nu lösta och tjänsten är nu tillgänglig för invånarna igen.

Det var under tisdagen som problemen med att komma åt journalen via 1177.se uppstod. Via journalen har patienterna kunnat ta del av sina provsvar efter covid-19-test och när de inte kommit åt journalen har många kontaktat 1177 eller Digitalen.

- När det blir den här typen av problem ser vi ofta en ökad belastning på andra kontaktvägar. Även om det de senaste dagarna har uppstått långa köer till 1177 på telefon och vårdchatten Digitalen, så har personalen arbetat på bra för att hålla nere köerna så mycket som möjligt, Anna Pohjanen, chef Division Närsjukvård Luleå och Boden.

Leverantören bakom 1177 har meddelat att problemen orsakades av överbelastningen och en analys kommer nu att göras för kunna se hur liknande händelser ska kunna förebyggas. 

Pressbild

Anna Pohjanen

Högupplöst bild på Anna Pohjanen.

Fotograf: Anders Alm

Kontaktperson

Namn: Anna Pohjanen
Titel: Chef Division närsjukvård Luleå-Boden
Telefonnummer: 070-637 60 20





7 augusti 2020
Kommentera sidan

Kommentera innehållet på sidan

Här kan du skicka in synpunkter eller kommentera innehållet på den aktuella webbsidan.
Det du skriver här skickas till Region Norrbottens webbredaktion.

Om du behöver kontakta vården ska du inte använda detta formulär. Ange inte några personuppgifter här.

Kontakta istället din hälsocentral eller vårdenhet via telefon eller genom att logga in på 1177 Vårdguidens e-tjänster.

* = Obligatorisk uppgift

    • Bild för användarverifiering