Vi använder cookies för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig.
Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder cookies. Vad är cookies?

Pressmeddelande

Svårt att nå Region Norrbotten på webben

Kontaktperson

,
Telefon:
E-post:

  • Publicerad: 2019-07-09
  •  Källa: Region Norrbotten

Just nu upplever flera personer som försöker nå Region Norrbottens webbsidor att de inte kommer fram till den sida de söker. Felet är åtgärdat men det dröjer innan webbsidorna fungerar som vanligt igen.

Felet uppstår när de adresser webbsidorna har (till exempel norrbotten.se) ska översättas till ip-nummer som datorn förstår. Det finns en koppling mellan vilken internetleverantör besökaren har och om webbsidorna går att nå eller inte. Det kan ta upp till ett dygn innan internetleverantörernas översättning av ip-nummer fungerar som vanligt igen.

Både norrbotten.se och NLL+ är berörda. NLL+ är Region Norrbottens webbplats för privata vårdgivare, leverantörer, förtroendevalda och övriga samarbetspartners. Även webbsidor som bara riktar sig till anställda inom Region Norrbotten kan vara svåra att nå. Den mobila incheckningen som finns i Kiruna, Gällivare och Kalix påverkas också av störningen.

Region Norrbotten hänvisar allmänheten till 1177.se som fungerar. På 1177.se finns både information till vårdsökande och kontaktuppgifter till vården.

Kontaktperson







9 juli 2019
Kommentera sidan

Kommentera innehållet på sidan

Här kan du skicka in synpunkter eller kommentera innehållet på den aktuella webbsidan.
Det du skriver här skickas till Region Norrbottens webbredaktion.

Om du behöver kontakta vården ska du inte använda detta formulär. Ange inte några personuppgifter här.

Kontakta istället din hälsocentral eller vårdenhet via telefon eller genom att logga in på 1177 Vårdguidens e-tjänster.

* = Obligatorisk uppgift

    • Bild för användarverifiering

Mer på andra
webbplatser: