Tillgänglighetsutlåtande - norrbotten.se
Kontaktperson
,
Telefon:
E-post:
Här beskriver vi vilka brister det finns i tillgänglighet för webbplatsen norrbotten.se. Här får du också information om hur du kan kontakta oss om du upptäcker brister.
Vi strävar efter att webbplatsen norrbotten.se ska kunna uppfattas, hanteras och förstås av alla användare, oavsett till exempel funktionsnedsättningar och oberoende av vilka hjälpmedel de använder. Vi ska åtminstone uppnå grundläggande tillgänglighet genom att följa WCAG 2.1 på nivå AA.
Brister
norrbotten.se är gammal och endast delvis anpassad till små skärmar.
Vi är medvetna om att vi inte lyckats uppfylla alla kriterier i WCAG. Vår plan är att ha åtgärdat alla bristerna senast 2021.
Menyer för navigering på sidor som ligger längre ner i sidstrukturen visas inte på en liten skärm. Det gäller till exempel hälsocentraler. Där kommer man inte åt menyerna för hälsocentralens utbud, t.ex. BVC eller kurator, om man använder en liten skärm.
Kontakta oss om du upplever hinder
Kontakta oss om du på grund av ovanstående, eller av andra brister, hindras från att ta del av vår digitala service.
Rapportera hinder på norrbotten.se
Vi kommer att försöka åtgärda problemen och se till att du får den digitala service du har rätt till.
Kontakta tillsynsmyndigheten
Du kommer framöver att kunna vända dig till Myndigheten för digital förvaltning om du inte är nöjd med hur vi uppfyller kraven på tillgänglighet (enligt regeringens förslag i Genomförande av webbtillgänglighetsdirektivet ).