Användar regler och villkor
Kontaktperson
,
Telefon:
E-post:
Respekt för varandra är en del i Region Norrbottens värdegrund.
Användarregler
När du använder Digitalen ber vi dig därför att förhålla dig till följande regler:
- Håll god ton. Vi accepterar inte diskrimineringar*, förolämpande, kränkande, provocerande och hotfullt språk.
- Vårdpersonalen får endast kontaktas för det besvär du söker hjälp för. Har du ytterligare besvär så får du söka för de separat.
Om användarreglerna inte följs har vårdgivaren rätt att avsluta vårdchatten. Om det som skrivs i chatten kan uppfattas som hot kan även en polisanmälan ske.
*Diskrimineringar utifrånkön, könsöverskridande identitet eller uttryck, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, funktionsnedsättning, sexuell läggning eller ålder.
Användarvillkor
Tjänsten är inte till för att användas vid situationer som kräver akut sjukvård. I sådana situationer ska du ringa 112 eller besöka akutmottagning vid närmaste sjukhus.
Användarregistrering
Du behöver logga in med hjälp av mobilt BankID för att komma åt ditt konto och nyttja tjänsten. Du registrerar därefter dina kontaktuppgifter. Det behöver du bara gör du första gången du loggar in i tjänsten.
Du kan inte använda tjänsten för andra personer än dig själv förutom om du har fullmakt för mobilt BankID för en annan person. Den som är vårdnadshavare för ett barn har rätt att nyttja Digitalen för barnets räkning. Tjänsten behandlar inte barn under 6 månader.
Användarens ansvar
Du förbinder dig att:
- om du blir sämre medan du väntar på svar kontakta 1177 eller om du akut sjukvård ring 112.
- inte ge någon annan person tillgång till din e-legitimation (förutom om du har gett fullmakt) eller på annat sätt åtkomst till din inloggning till Digitalen.
- genast ta kontakt med oss om du misstänker att någon annan person fått tillgång till din e-legitimation och kan logga in i Digitalen.
Vårdgivarens ansvar
Samma lagar och regler gäller för patientmöte i Digitalen som när ni besöker någon av Region Norrbottens vårdinrättningar.
Personuppgifter
Så här hanterar Region Norrbotten dina personuppgifter
Synpunkter och klagomål
Dina synpunkter är viktiga för att vi ska kunna förbättra vården och erbjuda en god kvalitet i ditt möte med oss. Om du vill lämna synpunkter kan du beskriva vad som fungerat bra, sådant du är missnöjd med eller som du tycker behöver förbättras.
Här kan du läsa mer om hur du lämnar klagomål och förbättringsförslag rörande vården.